Miksi lääkärien soittoajat eivät pidä?

Tarina Kuusiolinnan Alavuden terveyskeskuksen toiminnasta.

Potilas sai soittoajan kardiologille. Soittoaika tuli ja meni ilman soittoa. Vielä varmuuden vuoksi muutaman päivän odotus, ja sen jälkeen yhteys ajanvaraukseen.

Ajanvarauksessa ei osata sanoa mitään kyseiseen asiaan. Kertovat jättävänsä asiasta viestin eteenpäin.

Muutaman viikon kuluttua lääkäri soittaa aikana, josta potilaalla ei ollut ennakkotietoa. Ei pahoittelua, ei anteeksipyyntöä, vaan lääkärin toteamus, annetaan menneitten olla. Lääkäri määrää Holtteriin ja uusi soittoaika hoitajalta.

Uusikin soittoaika tuli ja meni ilman yhteyttä. Potilas taiteili joten kuten lääkkeittensä kanssa. Myöhemmin, viikkojen kuluttua, yleislääkäri soitti. Puhelu tuli potilaalle tilanteeseen, jossa oli vaikea puhua, mutta piti yrittää. Nyt jo pieni pahoittelu, muttei anteeksipyyntöä.

Potilaalle annetaan vielä kolmas soittoaika kardiologille. Jospa nyt tärppäisi. Ei tärppää! Soittoaika tuli ja meni ilman yhteyttä.

Potilas alkaa jo käydä kuumana kuin hellankoukku. Hän antaa kuitenkin muutaman päivän lisäaikaa soittajalle, ehkä lääkärin työt ovat ruuhkautuneet. Soittoa ei tule! Taas yhteys ajanvaraukseen kysymyksellä, mihin voi asiasta reklamoida. Ajanvaraus ei osaa ehdottaa mitään virkailijaa.

Sitten taas muutaman päivän päästä ilmoitetaan jo neljäs soittoaika kyseisen asian tiimoilta. Potilas on hyväntahtoinen ja odottelee tapahtuisiko nyt ihme Pihlajalinnan omistamassa firmassa!

Tämä tarina on tosi.

On kait turha odottaa Kuusiolinnan selvitystä?

Lääkärin soittoa odotellessa