Lääkäreiden soittoajoista ja Kuusiolinnan palautekanavista

Viiskunnan yleisönosastolla julkaistiin 19.8.2021 kirjoitus otsikolla Miksi lääkärien soittoajat eivät pidä. Alkuun haluan heti osoittaa pyyteettömän anteeksipyynnön nimimerkin ”Lääkärin soittoa odottaessa” takana olevalle henkilölle.

Kyseessä on mitä ilmeisimmin inhimillinen erhe, mutta samanlaisen tapauksen sattuessa useasti ymmärrän hyvin turhautumisen. On myös tavoitteenamme, että ajanvarauksessa on tärkeä olla tiedossa eri palautteenantokanavat niitä kysyttäessä. Varmistamme, että tämän tyyppiset asiat toimivat jatkossa kaikkien osalta.

Jatkoksi haluan myös kiittää palautteesta. Seuraamme toki itsekin palveluidemme onnistumista ja koetamme jatkuvasti kehittää niitä. Yksittäiset tilanteet ja epäkohdat voivat kuitenkin jäädä huomaamatta, kuten tässä tapauksessa, vaikka meillä on soittoaikojen seurantaan toimintamalli.

Oli ongelma sitten satunnainen epähuomio tai osoitus isommasta epäkohdasta, voidaan sen korjaaminen varmistaa vain, jos tieto siitä saadaan suoraan meille. Palautekanavamme ovat tätä varten.

Osoitteesta www.kuusiolinna.fi löytyy etusivulta vasemmasta reunasta punainen pallura, jossa on teksti anna palautetta. Samoin aivan sivun alareunassa on kohta Palaute. Ne vievät samaan verkkolomakkeeseen, jonka täyttämällä voi jättää risut ja ruusut. Se on varma reitti saada palaute kirjatuksi ja tiedoksi olennaisille henkilöille.

Lisäksi keräämme asiakaspalautetta palveluissamme käynnin jälkeen. Myös puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet voi hakea verkkosivultamme. Lisäksi palautteen voi laittaa perinteisesti kirjeenä esimerkiksi allekirjoittaneelle osoitettuna.

Toivomme, että palaute annetaan mahdollisuuksien mukaan joko omilla yhteystiedoilla tai muuten sellaisilla tiedoilla, joilla saamme vietyä palautteen eteenpäin, korjattua mahdollisen epäkohdan ja tarvittaessa oltua yhteydessä palautteen antajaan.

Käsittelemme palautteen toki aina luottamuksella ja ammattimaisesti. Myös onnistuneista palveluista kuulemme mielellämme, koska niistäkin voi oppia.

Meillä on Kuusiokunnissa noin 1200 työntekijää sekä monipuolisten etäpalveluiden kautta myös kymmeniä muita ammattilaisia. Tästä johtuen jopa yhtä moni henkilö kohtaa tavalla tai toisella asiakkaita, potilaita tai asukkaita lähes päivittäin.

Haluamme ilman muuta onnistua jokaisessa kohtaamisessa. Palaute auttaa tunnistamaan kehittymiskohtia. Ei ole Kuusiolinna Terveydenkään etu, jos palvelumme ontuu jossain kohdin.

Onneksi uskallan oman seurantamme ja saamamme palautteen perusteella kertoa, ettei lääkäreiden soittoaikojen väliin jääminen ole yleistä, mutta tässä tapauksessa sitä on ilmeisesti ja erittäin harmillisesti sattunut samassa yhteydessä liian usein.

Luonnollisesti tähän kyseiseen tapaukseen on mahdotonta antaa tarkempaa selvitystä julkisesti yksityisyydensuojan johdosta.

Haluamme ehdottomasti varmistaa, että kirjoittaja saa nyt odottamansa puhelun. Jos haluat, voit olla siitä vielä yhteydessä henkilökohtaisesti.

Palaute on joka tapauksessa erittäin tärkeää meille ja käymme toimintojamme läpi sen pohjalta varmistaen, ettei vastaava toistu.

Onhan halumme ja tavoitteemme Kuusiolinnassa joka tapauksessa toimia kotiseutukuntamme ja sen kuntalaisten hyväksi.

Juha Viitasaari

Toimitusjohtaja

Kuusiolinna Terveys Oy