Alavuden terveyskeskuksen puhelinpalvelu on huonontunut

Ilmeisesti Pihlajalinna Oy:n johdolla nyt toimivassa, entisessä suht´asiallisesti julkisen rahoituksen piirissä toimineessa Alavuden terveyskeskuksessa, yritetään nyt tosissaan taseiden lukuja kaunistaa sillä, että kyseinen laitos on laitettu asiakkaiden osalta ns. yhteydenottomottiin.

Puhelimella jos saa yhteyden, niin joku henkilö jostakin päin Suomea tenttaa, oletko hoidon tarpeessa, ja jos nyt satut jo pelkän puhelinyhteyden perusteella olemaan, mikä on juuri siihen sopiva hoito ja hoitopaikka.

Yleensä kuitenkin puhelusi menee nauhalle. Ja jos jätät nauhalla ehdotetun takaisinsoittopyynnön, sinulle soitetaan monen tunnin kuluttua, jos ollenkaan.

Aikoja ei terveyskeskuksesta enää saa muuten kuin eksymällä jatkuvasti nykyisin muutettavaan tunnusluku- ja salasanaviidakkoon aika hankalille ja toimimattomille internet-sivuille. Ei kaikilla ole netin käyttömahdollisuutta, eivätkä edes info-numerot toimi kunnolla.

Eli kai sitten Pihlajalinna Oy:n johdossa myös Alavudella toivotaan, että asiakas hyytyy, uupuu, väsyy ja eksyy avuntarvetoiveissaan.

Näin paitsi tase, myös tilastot saadaan näyttämään muiden yhteistyötahojen silmiin paremmilta ja rahat riittämään kaupungin johtoa ilahduttavammin.

Paikkakunnalla tunnettu tosiasia on myös se, ettei Alavudelta enää irtoa erikoissairaanhoitolähetettä muuten kuin polvirukouksilla tai pää kainalossa. Kehnompaan suuntaan siis selvästi on Alavudella ainakin toimintoja yksityistämällä menty, niin palveluissa kuin hoidossakin.

Ja tilanne vain jatkuu, sen annetaan jatkua. Miksi?

Ihmettelevä ääni joukosta