Kolumni

Jonakin päivänä voin itsekin tarvita sel­ko­kiel­tä

Tiedättekö, mitä on selkokieli? tapaan kysyä koululaisilta, kun käyn kirjailijavierailuilla luokissa. Yleensä useampi oppilas viittaa tietämisen merkiksi. Seuraavaksi vähän huudatan opettajia, jotka eivät huomaa nostaa kättä ylös: ”Mitä, opettaja ei viittaa? Eikö opettaja tiedä?”

Viimeistään tässä vaiheessa opettaja nostaa käden nauraen pystyyn.

Haluatko jatkaa lukemista?

Tilaa Viiskunta Digin _1. kk vain 5 €_